درباره مالزی

کشوری در آسیای جنوب شرقی است
و از  11 ایالت و سه منطقه فدرال و ایالتهای صباح و ساراواک در بورنئی تشکیل شده است.

پایتخت آن کوالالامپور می باشد.

در شمال هم مرز ، تایلند است و همسایه جنوبی مالزی سنگاپور می باشد. صباح و ساراواک دارای مرز مشترکی با اندونزی بوده و همچنین ساراواک مرز مشترکی با برونئی ( دارالسلام) دارد.

آب و هوای مالزی استوایی است و هوای آن در تمام طول سال گرم می باشد. دمای هوا در حدود 21 تا 33 درجه سانتیگراد است و بارندگی سالانه در محدوده 2000 تا 2500 میلی لیتر می باشد..

سه نژاد اصلی کشور، مالایی، چینی و هندی به همراه اقوامی دیگر بافت چند فرهنگی مالزی را تشکیل می دهند.

مردم مالزی افرادی بسیار خون گرم و میهمان نواز هستند .

مسلمانها دارای رستورانها و فروشگاههایی هستند که با آرم حلال مشخص میشوند..
دارای نظم و ترتیب در کارها به شکل کاملاً اروپایی می باشند. که با توجه به سرمایه گذاریهای شرکت های ژاپنی در این کشور و نظارت و مدیریت ژاپنی ها این نظم در تمام جا ها مشهود است.

جاذبه های گردشگری
شبه جزیره مالزی به دلیل داشتن سواحل متعدد و متفاوت در نقاط مختلفش , یکی از بزرگترین و مهمترین مکانهای غواصی در دنیا محسوب می شود.

محدوده ساراواک به دلیل داشتن آبهای شفاف و گوناگونی ماهی ها از زیباترین جاذبه های مالزی به شمار می رود.

طبیعت زیبا و استوایی مالزی مکانهای متعددی را برای گردشگران علاقمند به طبیعت ارائه می کند. تامان نگارا یا جنگل ملی مالزی از قدیمی ترین جنگلهای جهان به شمار می رود.

سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی , دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می باشند که از آن جمله عبارتند از : جزیره پرهنتیان , جزیره ردانگ, جزیره تیومان

 …
برج های دوقلوی پتروناس که متعلق به شرکت نفتی پتروناس مالزی می باشند در حال حاضر بلندترین برجهای دوقلوی جهان می باشند که یکی از مکانهای توریستی شهر کوالالامپور را بوجود آورده اند.

مجسمه ایستاده بودا در باتو کیو (کوالالامپور) بلندترین مجسمه ایستاده دنیاست که همه روزه تعداد زیادی از توریست ها از آن دیدن می کنند.

پارک پرنده ها واقع در شهر کوالالامپور نیز بزرگترین باغ پرنده های روباز در دنیاست.

بلندیهای گنتینگ و مجموعه هتلها و رستورانها به همراه معروفترین کازینو مالزی در فاصله کمی از کوالالامپور نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگران در مالزی می باشد. بازارهای محلی و فروشگاههای بسیار بزرگ داخل شهر کوالالامپور نیز شاید یکی دیگر از جاذبه های این شهر برای عده ای از گردشگران باشد.

پارک ملی تامان نگارا در سالهای 1938 و 1939 تحت نام پارک ملی جورج شاه 4 در مالزی با وسعتی بیش از 4343 کیلومتر مربع افتتاح شد.

بعد از استقلال کشور مالزی به نام امروزی تغییر یافت که در زبان بومی مالایی بمعنای پارک و یا جنگل ملی می باشد. این جنگل در سه محدوده ایالتی گسترده شده است : پاهنگ , کلانتان و ترنگانو

 جنگل ایالت پاهنگ بیشترین وسعت را دارد که بالغ بر 2500 کیلومتر مربع می باشد. این پارک به یکی از بزرگترین مراکز گردشگری بدل شده است. جاذبه های متنوع زیست شناسی و زمین شناسی بسیاری در این محدوده به چشم می خورد.

 این محدوده خانه  گونه هایی از پستانداران کمیاب است مثل: ببر هندوچینی , کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی. رودخانه تاهان که از میان این جنگل می گذرد توانسته نمونه کمیابی از ماهی ها را در خود حفظ کند.
از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به پلهای معلق در جنگل و غارهای اطراف و بومی نشین های منطقه اشاره کرد..

برج های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمانخراش های جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته اند. برجهای دوقلو با احتساب آنتن بالای برجها، 452 متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج 88 طبقه است و جمعا 78 آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات 41 و 42 این دو برج را به هم متصل می کند. ارتفاع این پل از سطح زمین 175 متر و طول آن 56 متر است.

کار ساخت این برجها از سال 1995 شروع شد و در زمانی کوتاه در سال 1998 به اتمام رسید. دولت مالزی ساخت این برجها را به عنوان نماد پیشرفت اقتصادی این کشور در دستور کار خود قرار داد. امروزه برج های دوقلو پتروناس به یکی از نمادهای اصلی کوالالامپور و مالزی تبدیل شده اند.

معروف است (KLCC) این برجها نیز به اشتباه به شکلی که در سرتاسر جاده های مالزی، تابلویی که شما را به سمت این برجها هدایت می کند و عکسی از برجها را نیز داراست به این برجها با همان نام KLCC اشاره مینماید.
برجها دو قلو  توسط ژاپنی ها و کره ای ها – هر کدام یکی از برجها – طی مسابقه ای برای تکمیل پروژه ساخته شده اند و سپس دو برج با پلی به هم متصل شده اند. این برجها جزو بلند ترین برجهای دوقلوی دنیا به شمار می روند.
در طبقه پایین برجها مجتمع خرید بزرگ سوریا قرار دارد. البته به توریستها خرید از این مجتمع به دلیل گرانی برخی اجناس در آن توصیه نمی شود.

 در طبقه پایین

که شما میتوانید از آن با پرداخت ورودیه بازدید نمایید آکواریم زیبایی قرار دارد

 د رآن شما از دالان شیشه ای زیر آب کوسه ها و سفره ماهی های غول پیکر را از نزدیک خواهید دید

. نمایندگی شرکت سونی و اغلب مارکهای لباس شاید از مراکز دیدنی این برج باشند. در طبقه بالای فروشگاههای برج سینما و فروشگاه کتاب بزرگی قرار دارد. موزه آثار هنری این برجها نیز شایان توجه است.

منو اصلی